Saturday, May 7, 2011

aku,future,family,the biskutz dan dia..

 

pFoo0oh..F0oouhh....Fuuuo0oh.....!!!!

-Pehh!!!!!!!!!! berdebu  blog aku ni...td 'sign in' xpasal2 kene tuka email baru.padan muke akudah lama xupdate blog.. terbengkalai cm jambatan xsiap..ni pun tergerak hati nk update..
Dulu masalahnya xde idea nk tulis ape.skg ni bile masalah dah ada, idea pun dtg balik..
HAHAHA boleh ke mcm tu...boleh saja.... :P (dah susah baru carik..)
Masa berlalu cepat giler...sampai aku pun xsedar yg aku dah 
18 tahun(belum ckup lgi). tp tetap xsedar..sampai ah terima panggilan dari uitm tuk aku dtg interview..sampai2 je at uitm,shah alam..
1.berlari redah hujan.
2.beg putus.
3.kene beratur panjang.
4.selendang tecabut.
Tapi xpe2..segala nasib yg ditimpa disimpan kejap, pk parents dlu yg da susah2 antar..
dgn berbaju kurung ayu basah2..pegi gak ah masuk daftar nama..time tu ah aku ase cm dewasa..environment at U tu buat aku seram sejuk..tgok parents aku at luar.. aku at dalam sorg2 kene urus diri sendiri tuk interview..dgn Dak2 hot2 yg xkenal...aku pk sombong tp ade gak yg sekepala..ok aah dont judge a book by its cover en..
Hari ni...7/5/2011; 12.45 p.m
-Keputusan dah tiba spt yg ditunggu2...
bila baca ayat...
' sukacita dimaklum anda berjaya.......'
terkejut aa gak..Alhamdulillah...parents pun happy. cium pipi n ckp tahniah..                
Tapi.........  haaaa yg ade 'tp' ni yg xbest ni..!!
 bile tgok tempat dia...halamak...xnak jauh kut...dari family..
aku mana penah jauh dari family lebih dari 7 hari,
lebih dri selatan ke utara,lebih dri timur ke barat....
anak last lak tuu...(2 beradik je pun)
sape nak take care parents..kucing aku yg 10ekor tu..ikan puyu aku yg still single n available tu....haish...mesti sunyi umah nanti..start dari td aah aku mule mengeluh panjang,cm org tua pk psl ternakannya lak...sedih aa...dah aa xde sape2 at sana.. (kecuali ys sorg tu,B_ _ _) mcm la die ley jge aku..
Dah elok2 prepare brg tok PLKN .. skg xpasal2 kene prepare brg tok U..
So,ikot ckp mak..pegi je laa smbg blaja...masa depan lgi penting.. time tu ah aku ase beza jarak lamanya antara.....  3 bulan (plkn) dgn 3 tahun (diploma).
Masa amat berguna dan memberi motivasi
Kawan-kawan....jangan lupa aku....~ ~
The Biskutz never dies..


No comments:

Post a Comment