Saturday, November 12, 2011

LATIHAN INTENSIF BAKAL KOMANDER. . . =__=''

LIBK is just around the corner..
hati aku...nak pergi ke xnak..ulang-ulang mcm kaset rosak...~
then,jawapan yg nak dok tunggu sama ade 'pergi atau x' tu
b'larutan sampai la hari kem...betape ngek ngok nye aku..last-last kene pergi jugak la atas
 keLEMBAPAN aku membuat keputusan yg sukar ni...
So, here i come...!! LIBK go go go...! (koya) =_____+

dah hampir 3 minggu setelah aku balik dari LIBK.
(Latihan Intensif Bakal Komander)
atau.. Latihan Ini Buli Korang.. =___=''
hahaha saje je...gurau..gurau...jgn ade yg xnk gi lak sem depan...best aa sebenarnya...heee~
seriously...to all my upcoming junior...akak komander syorkan (akak komander??!!!)
korang pergi laah ke kem LIBK....if korang layak and nak jadi awesome 
and COOL mcm tuan-tuan aku...korg deserve utk kelihatan KACAK..yang siswi lak..kne kuat semangat.. xmanja mengada2 harus berdikari...mental kene kuat,iman kene kuat tu yg penting..
korg mmg akan dipandang tinggi....yang mana 'patah-patah' tuu..confirm..
after a couple of weeks...

you'll will looks like this..
|
|
|
|
\/


ahaahaak~ xbanyak yg betul dari gambar ni...huk huk :3



HARI PERTAMA

-10/10/2011-
hmmm sampai ke machangster city dalam pukul 4 pagi..
dan aku sorg je penumpang bas tu yg turun time tu....
suasana di stesen bas sgt laa menggamit sayu... dengan pokcik2 teksi dok ikut tnya nak gi mana..
oh xnak sekali aku...=___=''' cepat2 aku call C.A (cik abang :3)...mungkin dlm 30 kali..
 dia ni...memang mcm BERUANG sikit kalau tido...dekat sejam lebih gak ah aku  at terminal tu..wuuu~ :'(

last-last die call...japgi die amik... :'3
sampai je kat kampus..ke stor THO utk amik barang...pehh! pehh! pehh!
tonggang terbalik sume beg..sampai ke pintu beg-beg sume...sume stok beg Angry Bird.. mana satu beg aku?! beg aku kat hujung skali..cmne nk amik...xde pilihan lain..aku minx maaf kat beg2 dorg walaupun xmenyahut n tuan dorg xde..(mcm org bodoh sket tp sebe salah gila) aku nk minx maaf kepada mereka yg beg2  mereka terpaksa aku panjaat.. kalau ade barang2 yg rosak...sila lah carik aku..tuntut ganti rugi...aku xde cara lain..tolong lah faham ya! terima kasih! maaf maaf maaf maaf maaf !! wooooo~~~


DENDA

bape hari kemudian...
aku ase aku lah pelatih yg paling xreti nk serious..
camne camne weyh aja sket ... camne nk control senyum n gelak?
ni haa..yang salu aku dapat..=__=

" HAA kau asal kau GELAK??! kau sini kau datang depan..!"

" Asal kau SENGIH ?? kau gi wat satu pusingan! "

" senyum..senyum..! turun 10 !!"

Aaahhhhh....!!! tampar aah aku byk kali pun xpe!!! asalkan aku xgelak bile Tuan Afiq gelak....
aku gelak pun sebab die aah... 
tutup telinga dan tahan gelak diam2 dlm hati mcm aku buat...tp..xberhasil...
die gelak boleh..kitrg gelak xboleh...
last2 aku kene dtg depan sbb aku gelak..
dann....kene...nyanyi...lagu SIPUT SEDUT....slurp!sluurp! aku benci !

DEMAM

hari pertama aku da start selsema...
hari kedua..panas...
hari ketiga nak pitam... xley join latihan fizikal...direhatkan..
komander Azrul bagi warning at aku..
"awak tau x..kalau awak sakit n xjoin latihan tuk
3hari berturut-turut awak dikira 
DISMISS.."
cik rimau byk kali noticed, aku xstabil dalam barisan...aku nyorok2 kan muke...
asal kena denda..mmg muke aku ni salu kene Aim nan die...

"Asyik-asyik muke yang same je laahh!! "

tuuuu diaaaa....mengAURMM dah die....





CIK RIMAU vs CIK PADI


jejaka2 RSM ni mmg salu menjadi daya penarik kat medan kawad.
muke-muke dorg ni jugak lah yg salu command kitorang...
dan uniform RSM adalah uniform yg paling istiadat dan segak bile pakai..
tongkat SAHAJA..dah mcm SENAPANG PATAH dah aku tengok... lau bagi skali at pale tuuuu...
agak2 x koma...pengsan je laa 2-3 hari maybe...
Cik rimau...sekali die menjerit...dari medan ilmu..sampai ke kolej T.A.R boleh dengar sore die...
mmg sesuai laa gelaran 'rimau' tu kat die..
aku penah lepak n borak2 nan dorg at lua...mgkin org xtau..rupe2nye dorg ni mcm 'org biase' jugak...huuu:)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
CIk padi mmg lain dari cik rimau..
Cik padi lebih senyap...orang gelak die diam.. org marah  die wat bodoh je..
senang citer...mcm xde perasaan...huuh...~
die ni ley tahan gak skali die naik angin...jgn la tegur...
macam 'padi '....diam-diam tapi berisi.. haha


Macam Cik Padi x ? :)



hari ke-5...aku benci cik rimau sangat..die marah2...aku lak demam panas...
aku xley trime n jadi emosional...aku call C.A gtaw pasal cik rimau..

-t die nak datang..nak jumpe cik rimau...

AHHH SUDAHHHH.....!!!
AMEKAW!


hari ke-9...nama aku dipanggil..

"ade org nk jumpe awak.." Tuan Syazrul.

Oh MG..!!! thats MG !!! 

diaa....
betul-betul...
DATANG...nak carik cik rimau
sume orang tgok kitorang...
masaa...mmg xsesuai...dan
cik rimau xde..fuh selamat
jantung aku mcm nk jatuh time tu...

then,aku ckp kat C.A yg cik rimau xbesalah pun...aku je yg emosional sgt... mmg keje die tok ajar care cmtu...C.A pun ckp die dtg bkn nk wat kecoh...just nk ckp nan cik rimau supaya last2 t minx maaf kat semua pelatih kalau ade salah silap sume..hmmm..ok tutup kes...
kepada cik rimau...saya juga ingin meminta maaf...rasenye byk salah saye kat cik..
cik pun rase nya byk gak salah kat saye...kah!



HARI TERAKHIR

malam dinner..
kitorang dinner at Dewan Pro.
kitrg wat persembahan....group kitrg wat sketsa pasal dak2 juvana..
komander2 sume...wat kejutan...dengan lilin masing2.naik pentas n nyanyi lagu..

*perpisahan - 1st edition feat.aizat
*kau aku - aizat amdan

n kitorang bergambar... :)
esok!
mmg hari yg ditunggu2...
hari terakhir kitorang..kitorang wat persembahan...
GEMPUR TANPA SENJATA..
muke semua kene conteng...celoreng habis mcm  askar..
dah la muke hitam..celoreng lagi...mmg supe Paria.. /:)

Finally.....
tamat lah sudah LIBK batch 2011...

NOW...selamat datang ke tahap yg lain...
majukan diri....dengan gelaran..

'' KOMANDER SYAFY ''

-sila beri tunjuk ajar...







No comments:

Post a Comment