Monday, August 5, 2013

MAMAK MENANG.. diorang tak raya~



Assalamualaikum...

jarang aku mulakan entri dengan memberi salam en? hokeyy ingatan untuk diri sendiri jugak..
pasni pape pun bagi salam dulu..korang pon sama tauu..kan ke sweet camtu...contoh

aku taip ucap ''Assalamualaikum....awak tuuu...."
korang baca sambil balas dalam hati.. "Waalaikumussalam...cinta"

pffft....!!! malu kitewww~
sumber :  En.Google

ceghita dia pasal abah ngidam nak makan lamb chop..
maybe dah puas kot asyik makan lauk2 kampung n variety of kuih muih...
aku balik2 dari cuti pun..sabo jela tengok juadah iftar ni sume..
control control k nafsu tu control....

sejak semalam lagi, abah cakap nak makan lamb chop. masa tu kami kat kampung nenek. pusing satu pekan  cari kedai makan western..mana nak dapat..sate pon jadilah..
sekali takde sate lembu. (abah tak makan ayam). bedal jela sup tulang..janji daging lembuuu..

esoknya. (dah balik kl ..)

Late after when he come back home from Terawih..
he asking me to go 'mengeteh' (minum-minum) dekat luar.

Dari situ dah tau dah..so
just the two of us.. kakak keluar carik tudung raya dengan kawan dekat downtown.
mak pulak tak ikut busy jahit manik dekat baju raya.

lokasi tujuan kat Texas Steak House. sekali gulap gulita..balik raya kot.
pastu gi plak kat Gulai Panas. western habis. so then, we decided to pay only for the drink.
ronda pnya ronda cari western restoran.. kebanyakan kedai tutup malam hujung bulan puasa ni.

sekali teringat aku dulu pernah order fish n chip , share dengan kakak dekat mamak bistro.
kitorang pun gi jelah..
Abah look around searching for the hanging menus that written 'Western'.
as i told you, abah... kan ada...

aku lak order fish n chip (dandan lak lapar)
aku rasa gemuk gile kalau makan lewat2 macam ni..sahur minum air jelah gamaknya esok.


hmm..dalam kepala otak aku visualkan yang mana-mana mamak kat Malaysia ni serupa





p/s : secara peribadi. aku memang suka lepak kedai mamak ...

No comments:

Post a Comment